OpenCv kurulumu

Görüntü işleme için gerekli olan OpenCv kurulumu aşağıdaki gibidir.

Ben OpenCV-3.1.0 sürümü ve Visual Studio 2015 için kurulum yaptım.

1-OpenCV indirildikten sonra Denetim Masası ->Gelişmiş sistem ayarları->Ortam değişiklikleri



Path'i seçip düzenle seçilir.

Buraya opencv yolunu ekliyoruz.




Daha sonra Visual Studio'yu açıp yeni bir proje açıyoruz.



projeye sağ tıklayıp Properties seçiyoruz.

İnclude Directories seçilip yukardaki beyaz alanda bulanan adres eklenir ve ok dediktekten sonra uygulaya tıklanır.


Yine aynı yerden bu sefer Library Directories seçilip görüntedeki beyaz alandaki adres yolu kopyalanır . Ben Visual 2015 kullandığım için vc14 seçtim visual alt versiyonlarına göre bu seçim değişiyor. Daha sonra ok deyip yine uygula diyoruz.

Linker->Input->Additional Dependencies seçilip buraya opencv içindeki build klasörünün içindeki x64->vc14->lib yolu izlenir ve
 
burda baştan 2. ye tıklanıp yeniden adlandır diyerek isim kopyanır ve en son yaptıgımız yukardaki beyaz alana yapıştırılır ve yapıştıdğımız isme .lib eklenir. ok deyip uygula diyoruz.
Bu işlemler yapıldıktan sonra opencv projemize dahil etmiş oluyoruz ve örnek bir kodla aşağıdaki gibi test ettim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

XAMPP MySQL shutdown unexpectedly HATASI!